torsdag 3 april 2008

weet (en vaxprodukt) eller wet (halmstad/mycket annat)

Kom precis på att det kanske är farligt att blogga när jag ju nu faktiskt är sjuksköterska; inte för att jag bloggade innan det men ändå; det är ju nu det är farligt, man kan ju bli aaaaanmäld (här är det tänkt att du ska haka på med tanken inställd på "mestkränktvinnerdebatten" som pågått i viss media ett tag). Tänkt nu om nån stackars patient som jag har haft tar illa vid sig att jag nu auktionerar ut hans skötamagenhistorier i en blogg som är till allmän beskådan... fast då ska man ju komma ihåg att de flesta människor ju faktiskt "host" bajsar och gör man å andra sidan inte det (eller kanske lite för mycket) ja då, då är det dags att söka sjukvård och till slut så hamnar du kanske, eller rentav troligtvis, på en avdelning nära mig. Om du nu känner att hotet hänger över dig som en våt dimma, så kan du i förväg komma upp och spöa skiten ur mig. Då hamnar jag med säkerhet på en annan kirurgisk akutavdelning där min bästis L jobbar; vi har gjort mycket ihop men det skulle ändock vara en fenomenal upplevelse att få hennes svala hand på min panna i ett kritiskt ögonblick samtidigt som jag har hennes lena röst kraxandes i mitt öra. Dessutom kanske jag hamnar i tidningen och eftersom jag, antagligen, inte kommer att bli rockbandsstjärna nångång så vore det en fullt acceptabel 5secondsoffamousboost. Jag låååååvar att inte bli kränkt

Inga kommentarer: