söndag 13 april 2008

en ovit helg

kommer sällan ensam, vad med jag menar att det är ju svårt att ha en ovit helg på egen hand (om man inte har så kallade alkoholproblem). Det känns som att själva grejen med att dricka vin osv är en psykosocial övning, vilket i och för sig kan vara nog så sorgligt i sig. En vit helg däremot förutsätter nästan att man är hela allena. T.ex. vår käre vän mr D har den här helgen haft en vit helg och således har vi inte sett av honom på hela helgen förutom nu men nu är det ju söndag kväll och det föreligger inte direkt chans att bli bjuden på en rom å cola.

2 kommentarer:

mina sa...

såg på facebook att du är nästan 40. Man får gratulera :) Men när man är SÅ vuxen borde väl alla helger vara vita, eller i varje fall fyllas med ett sofistikerat glas vin snarare än rom o cola. (själv är jag 28.1 år, vilket borde innebära att jag slipper fira min 30 års dag nästa månad...)

Dejen sa...

Haha, den där goa facebook-grejen där man ser sin ålder...jag är 75! =) Nästa helg blir varken vit eller svart, men lite sådär suddigt grå tror jag =)