fredag 11 april 2008

Datorn sprääääääääängs!!

Dagen har tillbringats vid en dator, då landstinget som jag arbetar vid har bestämt sig för att nu är det dags att införa datoriserade journaler (bara typ 5 år efter alla andra). Eftersom datoriserade journaler är mitt specialintresse (magisterämne och blabla) så var dagen för mig ganska intressant (trodde jag i allafall att det skulle bli). Alla vi som jobbar ska ju nämligen ha utbildning i det hela och i dag var det min tur. Den intressanta förhoppningen om att det skulle vara intressant höll i sig ungefär 20 minuter till jag insåg att "fan.. här sitter jag med 10 pers som tror att datorn kommer att sprängas som fort de petar på den." Och ja, sen kan ni säkert storyn med medelålders kvinnor vid datorer allihopa och den storyn var jag tvungen att genomlida idag. Nu kan man ju tycka att jag som sjuksköterska borde vara lite mer tålmodig mot andra människor men då ska man komma ihåg att de som jag satt i samma rum som faktiskt också är sjuksköterskor; och tänkte de på att min dag blev förstörd/liiiite segare än vad jag hade tänkt mig - antagligen nej. Tur att mrs L var med mig så att vi kunde ha våran klubb för inbördes beundran mellan varven.

Nu blir det viiiiin (för att döva ångesten över att vi sjuksköterskor inte alls är så utvecklingsbenägnad som jag ämnat tro..) och en flottig burgare (för att det är gott. Här vill Firefox att det ska så "borgare"..haha.. jag skrattar.. men det där med flottig stämmer ju i och för sig. Ok, de kanske har rätt då)

2 kommentarer:

mina sa...

Du kanske kundeha hållit i kursen istället :)

Gick precis en sån kurs på skolbibliotekscentralen. I hopp om att det skulle vara spännande åkte jag och en kollega dit och möttes av tre timmars "här skriver man in sökordet och sen klickar man där" och en massa teknikskrämda tanter.Haha, så aldrig mer kurser som handlar om datorer ...

kitty_k sa...

jag tror inte att jag skulle ha kunnat behålla tålamodet...hehe