torsdag 24 april 2008

snodd inspiration

Min god vän mr D hade för ett tag sen/ganska länge sen (ej så aktiv bloggare m.a.o.) ett inlägg om att man med all rätta kan titta tillbaka på sitt liv för lite trevlig reflektion. Således har jag gjort detta och kommit fram till följande

Jobb jag har haft (ett smärre urval)
  • vårdbiträde på ålderdomshem runt om i landet (vem har inte gjort det liksom)
  • knegare på den fashionabla storen JC
  • nautilusinstruktör
Saker jag har pluggat (smärre urval)
  • Litteraturvetenskap
  • Medicin under antiken (why, why?? fast nu vet jag att man gjöt av den saken som man ville ha frisk i typ lera eller nått och sen la den i ett kloster e.dyl. Ska kolla sjukhuskrykan imorgon om det inte ligger en cementfot där eller nått)
  • Företagsekonomi
  • Skönlitteratur och kreativt skrivande inom medicinen och vården (långt kursnamn - efter att ha skrivit i ansökningshandlingarna till kursen så var förmågan att skriva maxat)
  • så klart sjuksköteriet
Med tanke på ovanstående meriter tycker jag att det är lite märkligt att följande lista inte alls känns som omfattande. Sen kanske det finns nån som är så smart och som förstår att en tryckfelsnisse har smugit sig in i samma följande lista och LAGT TILL ett yrke. Gissa vad?

Jobb jag har (smärre urval)
  • sjuksköteriet
  • lyxhoreriet (om man nu vill kalla faktumet att få halva hyran betalt, inkluderat omkringliggande kostnader, för lyx)

3 kommentarer:

Dejen sa...

Innebär detta att V kan kalla dig hora utan att du lackar? (relevant fråga)

kitty_k sa...

Du har nog missat poängen med tryckfelsnisse(?)

kitty_k sa...

"Du är ett ascoolt tidsfördriv, du är horan i mitt liv" trallar Vickan