onsdag 28 maj 2008

reverserat ikeakort

Jo när man (jag) handlar på systemet och är 27 år så är det ju inte per automatik som legitimationen (körkortet) plockas upp vid kassan. Eller? Ska man göra det ändå? Det är väl ändå så att det ska visas (asså ABSOLUT visas) om man är under 25 och eftersom jag har passerat den åldern så försöker jag vara lite förortscool och inte plocka upp mitt leg; skulle inte det bara utstråla typ "hej hallå, kolla på mig, jag är 27 men tror att jag ser yngre ut..haha.."? eller ska man (jag) kanske tänka att "oj stackars du din finniga kassör som måste be mig om leg. Egentligen borde jag ju helt oknussligt hosta upp det utan att trilskas med åldersrelaterade bekymmer (det kanske till och med skulle ge dig en femma extra i fikarast)"? Och nej, det handlar inte om åldersnoja, det handlar kanske mer om osäkerhet eller kanske ännu mer om andra folks åldersnoja som gör att jag har svårt att beblanda mig med skaran som tycker att det är festligt att man är 35 och får visa leg på systembolaget

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller att man får åka på ungdom på bussen?? (16 års gräns)

Eller att man blir utkastad från biblan på högstadiet där man jobbar "för att man måste komma med lärare".....

Det finns ju gränser för allt :) och nu börjar 20 bli en!!
Bra jobbat syrran, vi tar oss into the future!!!!