onsdag 14 maj 2008

att söka en doktor

På jobbet finns det sjuksköterskor och undersköterskor som är fastnaglade på avdelningen under ett arbetspass, m.a.o. är det i princip omöjligt att under arbetsdagen lämna avdelningen; det är knappt ens ok på lunchen. Ok, ni fattar grejen. Sen finns det doktorer (eller läkare kanske man faktiskt eg. säger, jag kan ju faktiskt också bli doktor - filosofie doktor i omvårdnad...mmmm aaaa) som inte alls är speciellt bofasta på avdelningen utan kommer och går under hela dagen, asså annars är de på nån mottagning eller står och opererar eller något annat. Detta ger, i allafall för min del, upphov till smärre förvirring. Typ när kommer dom igen? Naturligtvis finns det ett system för att detta ska lösas på smidigaste viset, nämligen att läkarna kan sökas. När man söker en doktor förväntar man sig att de ringer upp inom en snar framtid. Görs då detta inte så söker man igen och kan då förvänta sig att man har en lite sur/irriterad läkare i andra sidan luren inom varierande framtid. Det finns dock undantag, typ de som aldrig blir sura eller nått, inte ens om man söker dem mitt i lunchen (som de iofs kan avnjuta i typ solen eller personalrestaurangen). Dock är ju det ju lite farligt med sådana personer; det blir ju lätt att man söker dem i tid och otid (fast bara om viktiga saker) och just det här hände mig idag och jag tror att jag lyckades göra den snällaste läkaren på hela kirurgen lite frustrerad. Hoppas att det är glömt till på fredag då jag ska jobba igen..

Inga kommentarer: