tisdag 25 mars 2008

saker att inte förstå

  • varför inte fler går och fikar själva på fik
  • hur man kan banta/typ leva på nån skum diet och i och med detta bli gravt begränsad i sitt liv
  • varför så många stönar sig igenom de flesta arbetsdagarna
  • varför man säga att man bantar/försöker gå ner i vikt om man dagarna i ända petar i sig en liiiten bit tårta, ett kex, några godisar för att avsluta med en fräääsch sallad till lunch (jag vet, gammal irritationsklassiker, men ändå)
  • hur man med samvetet i behåll(?) kan särskriva (t.o.m. Firefox "stavningsprogram" föreslår i tid och otid särskrivningsalternativ...döööö)

Många typ bantar på sjukhuset (personal) det är konstigt eftersom det mestadels finns typ smaskigheter i personalrummet. Känns spontant som en ogenomtänkt ekvation. Känns även spontant att jag inte förstår så många saker som är jobbrelaterade - personlig kris?


Jag är ledig idag..märks det?

3 kommentarer:

mina sa...

ja det märks :) Känner sjukt mycket igen det där med bantande vårdpersonal. Där jag jobbade innan var det alltid så, de åt en varma koppen till lunch, men sen fem kakor till fikat... skumt

Anonym sa...

meeeen, vad är det här?
bloggar du utan att berätta nåt?
och hur kan du låta dig censureras av patriarkatet på det viset som skedde med första bloggen (som jag inte ens hann uppleva innan den kvävdes i sin linda...)?

kitty_k sa...

För att uppleva måste man ligga på :) och ja, kvävningolyckor händer allt för ofta i patriarkatets osympatiska 24-7tillstånd.