torsdag 20 mars 2008

jag kan inte vara sjuksköterskeljuv..

det funkar liksom inte. Jag kommer på mig själv minst 20 gånger per dag med att säga typ ej ok saker. Vi sjuksköterskor pratar ju en del om "att sköta magen" och för er alla som inte förstår innebörden av detta uttryck så betyder det helt nätt och slätt att bajsa fast lite mer inlindat i mystik .. I början av min karriär (ååå denna långa - 10 veckor hittills) så frågade jag ofta patienterna om hur de hade skött magen på sista tiden, men vem f..n fattade vad jag menade då? Typ nada, ingen.. och så skulle jag försöka förklara det på ett lagom snyggt och rosafluffinlindat sätt men det är ju skiiitenkelt när det handlar om bruna kluttar på led... (här ska du tänka "näää det kan det ju inte vara").

Sen säger jag ofta "näääää (på eskilstunadialekt) man får inte ge det här så fort, det är bäst att inte gasa på" när patienten frågar varför jag ska stå och spruta in 3 ml läkemedel aslångsamt samtidigt som jag bryter ryggen och ådrar mig nackstelhet. Men det uttrycket fattar man väl, ljuvt eller ej?

1 kommentar:

Robert sa...

Shit (!) va kul! Haha... humor var ordet. "...bruna kluttar på led..." ahahha. Här sitter man med fin gratis uppkoppling på X2000 i första klass o vågar knappt ge ifrån mig ett garv, kanske tycker nån man är skum. Wtf...skit (!) i det :)
Nu ska jag ta en kopp varmt fint och alldeles gratis (nästan iaf) kaffe. Kram