tisdag 21 oktober 2008

en välbehövlig andningspaus..

.. kan behövas ibland och för mig inträffade ibland under föregående helg, som tillbringats på annan ort, faktiskt fram till idag. Jag orkade inte ens bli bekymrad över att tåget blev 2 timmar försenat-jag var ju ledig! Ledigheten tog slut från och med då jag klev in innanför dörren hemma (med förskjutning på typ 30 minuter; ni vet - kissa, kolla posten, ringa bästa L, äta lite gamla äppelpajsrester från kylen osv) och nu har jag redan producerat nästan det jag skulle gjort förra veckan + den här veckan. För er som inte riktigt har koll (VA?! Finns det nån som inte har full koll på mitt extraspännande liv innehållandes jobb och plugg, du skojar!!?) så jobbar jag ju då full tid + pluggar halvtid och den kombinationen har under föregående vecka varit lite för tuff för undertecknad varpå jag bestämde mig för att ha en helg+måndag i full frihet och som således verkar ha gett utdelning i full inspiration och kreativitet(!). Dock har den fulla vilan från jobb och skola inneburit att jag har plockat upp mina utomordentliga husmorsskills igen och har under dagarna producerat kärleksmums och lammfärsrätter och äppelpaj (som blev sådär i och för sig) och så lite städning på toppen av det hela - hepp! FREEEEEEDOM!

1 kommentar:

Robert sa...

Lovemums o lammfärs...härligt! Röd Polo! Tjoho! Coolt! Grattis!