lördag 16 augusti 2008

uteliggare goes fashionista

I går köpte jag min första grej till årets höstgarderob (precis som att jag har en sån, mer sanningsenligt är att jag har typ samma kläder året runt, men ja.. det låter ju lyxigt iallafall) vilket var en jättestor och fluffig skrikigt rosa halsduk. Så i går när jag hasade mig i väg till jobbet vid åttatiden på kvällen så ansåg jag att vädret var av sådan kaliber att jag kunde bära mitt nya höstfynd. Det var egentligen inte alls sant för det var typ 20 grader, var på jag ju såklart efter halva vägen var tvungen att ta av mig halsduken och lite sådär halvslarvigt nonchalant slänga ner den i väskan och lät hälften hänga utanför vilket i sin förlängning gav upphov till att jag i morse när jag skulle hasa hem från jobbet inte längre ägde en jättestor rosa fluffig halsduk. Antagligen hittade någon annan den (för jag lär ju i min coolhet tappat den på vägen), förhoppningsvis nån som behöver den gott. Den kan säkert bistå som varmt värmeelement en blåsig o kall höstdag

Inga kommentarer: