söndag 22 juni 2008

aldrig har jag sett så mycket fläsk med späck, inte ens i ica:s köttdisk

nä man ska inte vara raljerande över andras utseende, men efter en vecka i greklandet kan jag ändock konstatera att många många (många fler än man tror) skulle må mycket mycket väl av att tappa en sisådär 20-30 kg i vikt. Dessutom skulle de nämnda personerna även då
  1. spara pengar
  2. få plats i en flygstol utan att stjäla halva min
  3. slippa stöna och flåsa så högt; jag menar det privata livet är ju ändå något att värna om, eller? Och då ska man ju inte behöva låta som en blåsbälg i offentliga rum
Det de dock skulle förlora på det hela är
  1. att de skulle vara tvungna att köpa dyra hudkrämer (jag menar, effekten av majonnäsen som rinner längs hakan och bistår som "moisturiser de luxe" försvinner ju)
  2. ett ev. medlemskap i någon suspekt klubb

2 kommentarer:

Dejen sa...

Haha, påminner mig om en dikt jag skrev på en tågresa när jag satt och var lite sur. Minns att jag tog ord i min mun som elefanter o.d. Den var antagligen riktigt dålig, fantastiskt ej PK och bör nog aldrig publiceras :D

kitty_k sa...

haha.. jag har också varit lite sur, men försöker nu åter hitta humor!