lördag 19 december 2009

Jag har inte längre någon tv

Därför har två andra sysslor tagit mitt liv i besittning. Det första är badet, typ sjukt skönt att komma hem efter jobb/snöslask/frostbitning/regn och hälla upp ett bra varmt badvatten fullt med skum. Jag är lite efter men jag har aldrig innan fattat riktigt grejen med att bada. Nu gör jag det och har kommit på hur skönt det är att somna i badet (fast det får man egentligen inte för mamma). Synd bara att det är lite oklimatsmart, men köpte å andra sidan ingen mistel i år och det har jag läst i klimattipsen att det skulle man inte göra för den har åkt med lastbil från Polen och det är ju långt och mycket diesel. Den andra saken är radio och nu i dagarna är det ju musikhjälpen för hela slanten. Jag skrattar skiiitmycket åt radio och känner mig ganska stolt över att jag efter några års värgande numer betalar tvlicens (vilket ju väl är för radio också - radiotjänst?).
Idag är de två nya needsen akompanjerade av Ann Heberlein, ett finfint rövin som blev inköpt efter att jag typ sett samma annons i DN säkert 40 morgonar i rad såjodåblevmanjusugen och kall pizza som jag trillade ihop igår

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har man ingen TV ska man absolut inte betala tv-licens. Har du gått på snacket om att man måste betala för radio? Säg upp snabbare än snabbt så får du tillbaks lite pengar till trettonhelgen.

Skånegrabben sa...

Hej

Ohh ja.....wow att få ta ett varmt bad bara så stilla och lugnande.....det finns nog inget bättre....